Souhrn sezóny 2010

 

5. závod – Poříčí nad Sázavoucelá reportáž

 

Přívaly deště opět udělaly s tratí své. Závod se jel zároveň i jako zóna střední Evropy, dorazilo přes 100 startujících, v neděli byla exhibice freestylového motocrossaře Petr "Pilníka" Piláta, který vyšvihl hned několik backflipů (salta vzad s různými triky).

 

 

Ve druhém tréninku se zlomilo zadní zavěšení pravého kola a bylo třeba vše opravit a vyměnit. Další problém byl s pravou přední poloosou, která se zlomila před venkovním kloubem v posledním kole ve druhé rundě. Start finále z druhé řady se povedl a jel jsem na třetím místě. Všechno by bylo v pohodě, kdyby mi zase neodešla pravá přední poloosa, takže jsem dokroužil na pátém místě.

 

D5 - 3. místo, D1+5 - 5. místo, ZSE - 5. místo

 

6. závod – Přibicecelá reportáž

 

ČR znovu trápily vydatné deště a jelikož jsme neměli na mokré gumy, jelo se na normálních suchých, tedy spíš nejelo než jelo. Druhý měřený trénink a zase zlomená pravá zadní těhlice. To už nebylo normální a bylo jasné, že se jedná o konstrukční chybu zavěšení, která nemá nic společného s únavou materiálu. Provedla se tedy alespoň úprava na poloose a zvedlo se pérování.

 

První rozjížďka se jela v neděli ráno po vydatném nočním dešti, ale na trať ráno kupodivu nikdo nesáhnul ani nám nebyla umožněna, jako první divizi seznamovací jízda, ale já jsem na ní vyjel, protože jsem nechtěl ublížit sobě, autu, ani nikomu jinému. Byl jsem za to odměněn napomenutím ředitele závodu.

 

 

Naštěstí od druhé rozjížďky začala trať osychat, ale zase se neskutečně rozbila. V půlce třetí rozjížďky mi odešel vnější kloub na levé přední poloose a tak jsem do cíle jen dokroužil. I přesto jsem byl v první řadě na roštu finále. Z třetí pozice jsem si radši nechával rozumný odstup, protože vepředu se snažil prostrkat před Neumanna Horčička s půjčenou Fábií od J.Bartoše. Taktika to byla dobrá, protože Horčička to přehnal a vylétl na chvíli z tratě. Nejlepší výsledek v MČR druhý celkově.

 

D5 - 1. místo, D1+5 - 2. místo

 

7. závod – Sedlčanycelá reportáž

 

Před posledním republikovým závodem se provedla úprava zadního zavěšení, aby již nedocházelo ke zlomení těhlice a i vepředu se upravoval držák nápravnice.

 

Na domácí závod jsme se moc těšili a kromě přípravy auta se povedlo šéfmechanikovi získat dalšího partnera Autobazar Vega Dobříš i nového mechanika Petra Kobíka. Navíc se pořídily nové mokré gumy do bláta (hrabalky). Nic se tedy nepodcenilo.

 

Tentokrát sice nepršelo, ale vydatné deště před závody opět znehodnotily trať. Při rozpravě pořadatelů s jezdci vznikla velká nepohoda, protože se stavem trati nechtěli nic dělat. Proto většina jezdců bojkotovala první rozjížďku, abychom tak dali najevo, že si nenecháme vše líbit.

 

 

Druhá rozjížďka – druhé místo, třetí runda - risk na suché gumy se vyplatil a bylo z toho první místo, bohužel se stala nevídaná událost, kdy v posledním kole přede mne těsně za zatáčkou vjela sanita, aniž by byla jakákoliv vlajková signalizace nebo přerušení závodu!

 

Na start finále měli špatně nastavené fotobuňky hlídající předčasný start a po 6 minutách a nevím kolika pokusech odstartovat je asi radši vypnuli. Bojoval jsem a třetí pozice byla odměnou pro všechny diváky i naše známé a příbuzné, kteří nás přišli podpořit na sice domácí, ale bohužel nejhorší závod sezóny.

 

D5 - 2. místo, D1+5 - 3. místo

 

8. závod – Maggioracelá reportáž

 

Protože jsme byli na 3.místě v celkovém pořadí zóny střední Evropy, rozhodl se náš team ještě před posledním republikovým závodem zabojovat o titul i v „malé Evropě“. Přípravy byly velké a i cesta vydala na samostatnou reportáž.

 

V Itálii vše pořadatelsky klapalo, aby také ne, když se zde jezdí také Mistrovství Evropy a jde a podobně legendární závod, jako je u nás Nová Paka. Jde, ale spíš o plochou dráhu, kde je auto pořád ve smyku v mnoha zatáčkách a jede se rovně snad jenom chvilku na cílové rovince.

 

 

Ve druhém volném tréninku jsem dost pochroumal obě levá kola o bariéru v posledním nájezdu do první zatáčky po cílové rovince, ale mechanici stihli vše opravit do měřeného tréninku a 5 místo z 8 domácích docela dobré.

 

První rozjížďka i přes ulitý start soupeře se jelo dál. Byl jsem na skvělé 3 pozici, když najednou zarachtalo v převodovce - odešlo sériové kolečko druhého stupně. Bohužel závada nešla opravit a tak jsem zbytek závodů pouze odkroužil, aby byly body.

 

D1 TAX - 7. místo

 

Celkové výsledky - reportáž MČR a ZSE

 

V celkovém pořadí jsme získali:

- titul Mistra ČR v divizi D5,
- titul Vícemistra ČR ve spojené D1+5

- titul Vícemistra Zóny Střední Evropy D1 TAX

 

 

Tento skvělý výsledek se nám podařil hned v první kompletní sezóně v MČR i v ZSE, které se náš team zúčastnil. Obrovské poděkování patří hlavně: šéfmechanikovi Pavlovi Skalickému a mechanikům Karlovi Nájemníkovi, Tomášovi Durdilovi, kteří celou sezónu usilovně makali na autě i v ostatní přípravě.

 

Poděkování patří i našim partnerům:

- Autoopravna Skalický

- Horkon.cz – zemní práce

- Vodovody.hyperlink.cz

- Autobazar vega-dobris.cz

- Grafické studio CD Dobříš

<<< Předchozí část