Přibice 7.-8.8.2010

Ještě než jsme dorazili do Přibic na zastávce na D1 cca 135 km u Shellky se nám nepozdávalo zadní ložisko na karavanu, které se pak na závodech v neděli i měnilo. Začátek byl tedy opravdu fajn. Ale to hlavní teprve přišlo. Nebudu se dlouze rozepisovat o stavu trati, když na Liberecku byly bleskové povodně po přívalových deštích.

Hned 2.měřený trénink se mi opět zlomila zadní těhlice. To už mi došlo, že je tam nějaký zásadní problém. Po důkladné kontrole jsme zjistily, že zadní rameno i když se po předchozím poškození narovnalo, nebylo zcela rovné jako nové a tak bylo o trochu kratší a tím pádem se tlumič nemohl dostat na doraz, ale poloosa ho zastavila cca 5 cm před vrškem jeho chodu. Tím pádem se nadměrně namáhala těhlice, která to nemohla dlouho vydržet. Jelikož nebylo k dispozici náhradní rameno, provedla se úprava zadní poloosy, kterou nám poradil náš soupeř Lubor Zívr a ta se velmi osvědčila.

V tréninku jsem před prasknutím těhlice ve třetím kole zajel 4.čas. Rozjížďky se, ale posunuly až na neděli. Jelikož startovalo 9 aut jelo se najednou. Ráno jela naše divize, jako úplně první a tak jsem čekal seznamovací jízdu po úpravě trati, která se normálně jede vždy v neděli ráno. Po mém dotazu mi sdělil startér, že ředitel rozhodl, že žádná seznamovací jízda nebude. Stav trati po večerním dešti, kdy byla plná louží, ale vyžadoval dle mého mínění seznamovací jízdu a tak jsem se na ní vydal, jako jediný ze startovního pole, za což jsem byl potrestán napomenutím ředitele závodu, které mi posléze bylo doručeno i do depa v písemné formě. Jelikož nevlastním "hrabky" na bláto byla první rozjížďka boj o přežití, který jsem zvládnul na 6.místě. Po dojetí byla nutná důkladná očista, která zabrala spoustu času.

Na druhou rozjížďku trať již osychala a tak se dalo i závodit. Start ze třetí řady se mi podařil, také proto, že mi Hořčička jedoucí se zapůjčenou Fábií od Honzy Bartoše "vyčistil trať" po svém startu z pole position. Jel jsem tedy na druhém místě, ale asi ve třetím kole jsem se po skoku dostal v pravé zatáčce z vyjeté stopy, čehož okamžitě využil Míra Neumann. Třetí rozjížďku jsem tedy startoval z první řady a jelikož Hořčička nenastoupil, protože se již nemohl zlepšit, když měl 2 první místa, odstartoval jsem i dojel za Neumannem na druhém místě. V půlce rozjížďky mi, ale praskla levá přední poloosa naštěstí ve vnitřním kloubu, protože trať už byla neskutečně rozbitá a auto lítalo snad metr vzduchem v každé druhé zatáčce. I já se svým vyšším podvozkem jsem musel zvedat předek auta o 2 cm.

Na start finále tedy na třetí pozici v první řadě. Start se povedl a držel jsem se na 3 pozici s malým odstupem na vedoucího Neumanna a druhého Hořčičku. Čekal jsem a to se vyplatilo, protože Hořčička se pokusil předjet, ale neúspěšně a skončil vedle trati. Byl jsem tedy rázem na druhé pozici a začal "tahat". Docvakl jsem se na první místo, ale v předposledním kole mi opět praskla levá přední poloosa v té samé pravé zatáčce po skoku a tak jsem projel cílem na druhém místě.

V naší divizi D5 jsem byl na 1.místě a tak stupně vítězů byly velmi radostné.

Ve spojené třídě D1+D5 druhé místo rovněž "nad plán" nejlepší letošní výsledek.

Poháry byly opravdu pěkné, to se musí uznat a soudek s kvasnicovým pivem se u nás určitě nezkazí :)

V celkovém pořadí jsme si upevnili 1.místo v divizi 5 a již nás v posledním závodě nemůže nikdo předstihnout a tak náš team BS Motorsport získal první oficiální titul Mistra ČR v divizi D5 a ve spojené D1+5 nemůžeme být horší než na třetím místě. Tento skvělý výsledek se nám podařil hned v první kompletní sezóně v MČR. Děkuji velice celému teamu: šéfmechanikovi Pavlovi Skalickému, Karlovi Nájemníkovi, Tomášovi Durdilovi a ostatním partnerům, kteří celou sezónu usilovně makali na autě i v ostatní přípravě a zveme všechny na poslední bodovaný závod do Sedlčan 2.-3.října, kde se chceme všem odvděčit pěknou podívanou za celoroční podporu.

Na závody nemohl odjet náš stálý team mechaniků a tak se mnou jel Václav Bártík, který si máknul při výměně těhlice a poloos, bratr Zdeněk Burian a Lukáš Troníček.

Kompletní oficiální výsledky na chronorace.cz >>>

Kompletní fotogalerie http://www.rajce.net/a3805014