Souhrn sezóny 2009

<<< 1. část

1. závod

V Poříčí nad Sázavou proběhla úspěšná technická přejímka vozu, za který jsme dokonce byli i pochváleni, nicméně pár drobností se samozřejmě našlo. Závod byl pro nás testovací a nikam jsem se nechtěl moc hrnout, ale samozřejmě, že se to ne vždy úplně povedlo :-) Kvalifikovali jsme se do finále a závod dokončili na snovém 4.místě ve třídě a 5. celkově.

Povzbuzeni tímto úspěchem jsme se chystali na další závod. Doma jsme zjistili ohnutý přední tlumič, který byl odvezen na opravu a muselo se pořídit spousta náhradních dílů, které předtím nebyl ani čas koupit.

2. závod

Dodělali jsme spoustu drobností, které se nestihli do Poříčí. Odstranili i drobné nedostatky, které nám vytkli komisaři. Už byly hotovy i polepy karoserie, takže do Přibic na 2. republikový a zároveň náš 1.závod Zóny Střední Evropy jsme jeli připraveni nejlépe, jak jsme mohli. Šéfmechanik pořídil i karavan a zlanařil 2 nové mechaniky Tomáše Durdila a Petra Petřinu plus s námi jel Lukáš Troníček, všichni bývalí trabantcrossaři. Sestava tedy hodná republikového závodu.

Podařilo se i přesvědčit prvního většího partnera www.horkon.cz k podpoře našeho teamu.

Po problému s místem v depu jsme se soustředili na poznávání pro nás zcela nové tratě. Rovinatá trať se skokem mi ze začátku moc nesedla, ale v neděli už se mi celkem dařilo. Trápili nás drobné problémy, ale na výkon to nemělo moc vliv. Potěšil nás zájem diváků v depu už v předchozím závodě a i někteří jezdci z ostatních divizí, zejména odchovanci hobíků k nám přišli na pokec. Ve třetí rozjížďce přišel i první větší kontakt a následovala oprava řízení. Finále pustili pořadatelé i přes obrovskou prašnost už předchozí divize. Během jízdy jsem byl nucen několikrát úplně zastavit, protože jsem nic neviděl a navíc se přede mnou roztočilo i pár jezdců. Finále jsem dokončil na 6.místě celkově a opět na 4.místě ve své třídě D5! Do tabulky MČR D5 jsem si připsal dalších 13 bodů, do D1+D5 11 bodů a do ZSE prvních evropských 11 bodů.

3. závod

Na náš domácí závod v Sedlčanech jsme se chtěli co nejlépe připravit a proto jsme hned po Přibicích odvezli auto na úpravu řídící jednotky, ale bohužel ani po měsíci se chip nepodařil a tak jsme museli opět jet na sériovou řídící jednotku. Hlavní změnou tedy byly upravené zadní tlumiče, které nyní měli mnohem lepší kontakt s tratí. Na závody se celý team těšil a panovala velmi dobrá nálada, kdy jsme na domácí trati v Sedlčanské kotlině chtěli předvést nejlepší výkon před pozvanými kamarády, známými i příbuznými. Vyzkoušeli jsme užší gumy, které se osvědčily a zkoušeli jsme nastavovat tlumiče. Celkem se nám dařilo, ale ve 3 rozjížďce přišel zbytečný kontakt od soupeře a v depu musela následovat oprava pravého zadního zavěšení.

Při řazení na start pořadatelé trať pokropili, ale nenechali nás ji projet, jak je to napsáno v pravidlech. To bylo hlavní příčinou kontaktu, který přišel hned po první zatáčce a nárazu do bariéry se už nedalo zabránit. Vypadalo to, že je vše v pořádku, ale nebylo. Bohužel chybějící čidlo v nádobce s chladící kapalinou mělo za následek velké škody. Z prasklého chladiče postupně vytekla všechna voda a to zapříčinilo poškození turba, poruchu těsnění pod hlavou a následné prohnutí hlavy motoru :( 6.místo v cíli nás v tu chvíli zajímalo nejméně.

Příprava na další sezónu 2010

Nejprve se musí opravit turbo a motor a teprve potom přijdou na řadu úpravy, které nám pomohou zlepšit konkurenceschopnost a zvýšit spolehlivost našeho speciálu. Chladič na vodu půjde do zadní části vozu za řidiče a dopředu půjde větší intercooler, který už je objednaný. S podvozkem jsme spokojeni, bohužel převodovku kvůli nedostatečnému výkonu nešlo řádně otestovat. Poté přijde na řadu to nejdůležitější - nastavení řídící jednotky motoru na hodnotu kolem 250 koní. Samozřejmě proběhne spousta dalších menších úprav.

Máme velkou radost, že se nám podařilo sestavit team, který velmi dobře funguje a těšíme se na příští rok.

Děkujeme za podporu všem kamarádům, známým i fanouškům, kteří nás navštívili a fandí nám.
 

Jezdec Vlastimil Burian, šéfmechanik Pavel Skalický, mechanici: Tomáš Durdil, Petr Petřina, Zdeněk Burian