Souhrn sezóny 2009

Stavba auta

Nejdůležitější bylo, že se podařilo našemu teamu dokončit stavbu nového závodního speciálu pro divizi D5 Mistrovství ČR (MČR).

Ale pěkně od začátku. Řešili jsme co dál, po velmi úspěšné sezóně 2006, kdy se nám povedlo obhájit tituly v Trabantcrossu i v Hobbyautocrossu z předešlého roku. Po zjišťování mnoha variant a po posouzení všech pro a proti jsme se rozhodli jít rovnou do MČR. Zvolili jsme divize D5, která stojí jen o málo víc než Hobbyautocross s tím, že se pokusíme zajistit už při stavbě auta nějaké partnery.

Protože stavět velké auto, stojí hromadu času, peněz a energie, dělali jsme vše pečlivě a snažili jsme se co nejvíce využít nabitých zkušeností.

V březnu 2007 jsme zakoupili rozestavěnou karoserii Škoda Fabia, s nekompletním motorem, převodovkou, nápravami, poloosami, ale spousta dalších důležitých věcí chyběla, jako haldex, chladiče, brzdy atd. Když jsme to už měli doma, začali jsme řešit návrh koncepce, soupis jednotlivých komponentů, sestavení předběžného rozpočtu a plánu stavby. Po-té postupně proběhlo zadání, výroba a montáž: tlumičů, převodovky, laminátové sady WRC... Mezitím se dělal ochranný rám, zhotovovali se držáky, uložení a spousta věcí, které zaberou hodně času a není to moc vidět. Na podzim 2008 proběhl finální nástřik karoserie. Rozhraní barev jsme provedli dle 1. specifikace WRC, ale barvy jsou národní.

V zimě proběhlo nezbytné školení a získání národní licence FAS, která je podmínkou účasti v MČR.

Pořídili jsme ještě jeden motor, který byl skoro kompletní (tak z 80%) a měl na sobě i motorovou elektriku. Při kompletaci motoru jsme řešili nový jednohmotnostní setrvačník s keramickou lamelou, ale nejvíce daly zabrat trubky na turbo z Audi TT. Nakonec se musely koupit 2 nové a 2 se zhotovily na míru. Po zabudování motoru přišla na řadu instalace chladiče vzduchu, vody a zhotovení nerezového výfuku dle předlohy z tajných archívů (díky Jakube).

Dále proběhla montáž všech potrubí: brzdového, chladícího, benzínového a posilovače řízení. Všechny náplně byly nality a čekalo se na elektroinstalaci.

Čekali jsme, že to bude velký problém, ale vše předčilo naše očekávání! Mysleli jsme si, že máme 2 kompletní elektriky 1,8T, ale místo toho jsme měli 1,4MPI a 1,9TDI. Po velkém rozčarování se dali elektrikáři do nelehké práce předělání těchto svazků na 1 funkční. Po měsíci práce a dokoupení spousta čidel, se objevil problém s odblokováním imobilizéru, který byl vyřešen až po dalším měsíci instalací přídavného. A Fábie konečně ožila.

Na stavbě auta se velkou měrou podílel šéfmechanik Pavel Skalický, dále elektrikáři Jarda a Zdenek Sobotkové a v technických věcech nám dával neocenitelné rady Standa Bous. Děkuji Vám.

Sezóna už byla v plném proudu a tak jsem si vzal dovolenou, aby se auto zkusilo stihnout připravit na nejbližší závod v Poříčí. Makali jsme i s šéfmechanikem dnem i nocí a jeli doslova nadoraz. Vše bylo dokončeno v pátek před závody a po úspěšné testovací jízdě, následovala ještě cesta do Plzně pro zapůjčení homologované výbavy jezdce a nic už nebránilo naší první účasti v MČR.

2. část >>>