Sedlčany 3. - 4.10.2009

<<< 1. část

3. rozjížďka - 6.místo

Start se opět vydařil jel jsem na 4. pozici, ale v zatáčce na druhém kopci jsem dostal ránu na od V.Svobody 38 s Golfem na pravé zadní kolo. Stačil jsem to zabrzdit těsně před bariérou, ke které jsem stál kolmo, ale co se stalo potom. Místo, aby zařadil zpátečku a objel mě, zařadil jedničku a odstrčil mě, aby mohl projet! I Jarda Hošek, který v tu chvíli sledovat rozjížďku, říkal, že to byla hodně velká prasárna. V.Svoboda dostal od vedení závodu pouze napomenutí. Po kontaktu jsem zkoušel jestli vše funguje, ale nebylo to ono a tak jsem radši dojel v klidu do cíle. Když jel v depu Svoboda kolem nás, říkal aniž by zastavil, že to nebylo úmyslné. To první otočení možná nemusel dobrzdit (na suché trati), ale to následné přetočení???!

V depu jsme zjistili ohnutou těhlici a spojovačku, ohnutý blatník, který naštěstí neprořízl pneumatiku, samozřejmě poškozené zadní boční dveře. Nejvíce jsem se bál o tlumič. Na oko vypadal dobře, takže uvidíme doma po závodě.

Mechanici se dali hned do opravy. Fungovali opět perfektně a kromě opravy zkontrolovali i vše ostatní, aby bylo auto připraveno na finále.

Finále

Na start jsem nastupoval z devátého místa a tentokrát už jsem chtěl bojovat a nejet pouze na jistotu. Před startem nakropili pořadatelé trať, ale nenechali nás objet seznamovací jízdu, pouze jsme byli informováni žlutočervenou vlajkou.

Start se celkem vydařil a v první zatáčce jsem byl na vnitřku, ale na jejím výjezdu se projevilo nakropení tratě a auto se těžko dařilo udržet v přímém směru a zrovna v tu chvíli jsem dostal boční kontakt od Michala Havrana s New Beetlem a auto opět nevyhnutelně směřovalo do bariéry . Tentokrát se, ale na blátě nepodařilo zastavit a následovala rána a otočení auta. Hned jsem pokračoval v jízdě, ale odstup na soupeře už byl dost velký.

Z fotek můžete posoudit, zda jsme měli mít možnost projet si nakropenou trať, což je i ve sportovních řádech. Příště si jí po kropení pokaždé projedu, ať se někomu třeba nelíbí. Mám na to právo a nechci mít opět rozbité auto.

Aby toho nebylo málo v půlce posledního kola jsem uviděl ukazatel teploty chladící kapaliny na minimu, což znamená chladič bez vody, takže jsem do cíle dojel na malé otáčky a pak to hned vypnul. Motor byl rozžhavený opravdu hodně, což nevěstili nic dobrého. Auto se odtáhlo do odstavného depa.

Byl jsem hodně naštvaný, hlavně na pořadatele. Pravidla si na příští závod důkladně přečtu a důsledně budu požadovat svá práva. Po shlédnutí videa z první zatáčky jsme si s M.Havranem vše vyříkali. Kontakt tam byl, ale bylo v pořádku. Nejednalo se o úmyslný atak.

Po otevření odstavného parkoviště jsme naplnili vodu do chladícího systému, stále ještě horkého motoru. Voda unikala z prasklého chladiče, který se po kontaktu s bariérou vyrazil z držáku. Po instalaci nového chladiče uvidíme, jaké jsou škody, máme strach hlavně o turbo. Spoléháme hlavně na to, že vody unikala prasklinou postupně a že byl v motoru nový olej Castrol TWS Motorsport.

Poslední závod se tedy po dobrém začátku moc nevydařil. Výsledek 6.místo ve třídě D5 a celkově 8.místo v cíli nic moc.

Poděkování za perfektně odvedenou práci opět zaslouží šéfmechanik Pavel Skalický a mechanici Tomáši Durdil, Petr Petřina, můj bratr Zdenek Burian a Petr Petřina mladší.

Děkujeme za podporu všem kamarádům, známým i fanouškům, kteří nás navštívili v depu a fandili nám u trati.

Myslím si, že celý náš team předvedl, že se s námi musí v příští sezóně 2010 počítat nejen na trati, ale i v depu.