Úpravy na sezónu 2010
- na konci minulé sezóny jsme se rozhodli pro
"správné" autokrosové pozice chladičů vody a vzduchu, tj. intercooler vepředu a
chladič na vodu vzadu v "kufru"
- předělání sebou nese mnohá úskalí, nárůst váhy, ale i pozitiva kvůli kterým se
to vyplatí provést
- intercooler vepředu má pěkný nápor studeným vzduchem a tudíž lépe chladí
vzduch z turba
- vodnímu chladiči v kufru nehrozí proražení ani jiné poškození
Montáž intercooleru
- byl zakoupen 2x větší chladič vzduchu oproti
loňsku a zároveň pořízeny 2 závodní ventilátory Spal, aby byl chladič neustále
perfektně funkční
- nejprve se stanovila optimální poloha, potom se předělaly silikonová kolena a
trubky
- následně se zhotovil rám, který drží intercooler v nové poloze a ještě zůstala
deformační zóna u nárazníku
Přesun chladiče na vodu dozadu
- samozřejmě se musely vzadu udělat nové držáky
a uchycení expanzní nádobky
- voda jde v hadicích v celé délce z jednoho kusu a díky tomu jsou pouze 2 spoje
(vepředu a u chladiče vzadu)
- hodně času a sil zabral přesun elektriky do
zadní části, někdy se Pavel dostával až do akrobatických poloh
- nakonec přišlo napuštění systému chladící kapalinou a po několika pokusech i
odvzdušnění a úspěšná funkční zkouška
- nakonec se udělal prostup na odvod vzduchu v pátých dveřích
Nejen za předělání elektriky a zprovoznění nového chlazení musím poděkovat našemu šéfmechanikovi Pavlovi Skalickému, který i Vám může v jeho autopravně zajistit kompletní servis a opravy všeho druhu.