Školení jezdců

V budově Autoklubu proběhlo v sobotu 6.3.2010 povinné každoroční školení jezdců autocrossu a rallyecrossu, kde se zhotovují nebo prodlužují licence. Novinkou bylo, že každý povinně musí mít i licenci soutěžícího a tudíž se opět muselo zaplatit více, tj. celkem 2000,-Kč. Podmínkou získání licence kromě zaplacení poplatku je úspěšná zdravotní prohlídka u sportovního lékaře za 600,-Kč, která rovněž proběhla úspěšně. Došlo i ke změně číslování divizí. Letos bude mít D5 čísla od 131 do 150. Jezdci se řadí samozřejmě podle výsledků minulé sezóny a proto budu mít startovní číslo 137.

Dostali jsme národní sportovní řády a standardní propozice. Nové technické předpisy nám byly oznámeny ústně. Ty si musí každý prohlédnout na www.autoklub.cz

Při dotazech jsme se dozvěděli, že vyhlašování vítězů jednotlivých divizí je plně v režii Ředitele závodu. Proto doporučuji jezdcům divizí na které se loni občas nedostalo, zeptat se již při přihlašování na jednotlivé závody, zda budou  pořadatelé vyhlašovat vítěze závodu.
Dále na otázku zda budou probíhat kontroly alkoholu v depu, bylo řečeno, že ano a jezdci by s tím neměli mít problém. Nicméně u doprovodu teamu doporučují všem řádně prostudovat řády.

Testování Disciplíny off-road (mimo D3 RB125, 160 a 250) v Humpolci: sobota 10.04. 09,00 – 18,00 hod. a neděle 11.04. 09,00 – 15,00 hod.

Nové technické předpisy - http://www.autoklub.cz/acr/fasacr/radynas/2010/pdf/nsr_e_technika.pdf

Novinky:

Po skončení každého měřeného tréninku a každé jízdy vlastního závodu musí zůstat v palivové nádrži vozidla minimálně 3 litry paliva, tak, aby bylo možno odebrat vzorky paliva k provedení rozboru.
Toto ustanovení platí pro všechny disciplíny (s výjimkou D3 do 125, 160 a 250 cm3) a jeho nedodržení muže mít za následek vyloučení jezdce ze závodu.
Vzorky paliva se odebírají do 3 ks specielních plechových nádob o obsahu 1 l umožňujících zaplombování, s tímto určením:
1 ks vzorku - určen k vlastnímu rozboru
1 ks vzorku - zůstane uložen u hlavního technického komisare pro případ, že by se rozbor musel opakovat
1 ks vzorku - ponechá si jezdec pro případ odvolání proti výsledku rozboru - po složení kauce 400 Kč, kterou složí technickému komisaři, který vzorek odebíral a který tuto kauci jezdci vrátí, až jezdec vrátí zapůjčenou nádobu.
Rozbory budou prováděny v laboratoři určené FIA:
Ústav paliv a maziv, a.s.
U Trati 42
100 00 Praha 10 - Strašnice
Jako národní laboratoř bude využívána:
SGS Czech Repuplic,s.r.o.
K Hájům 12133/2
155 00 Praha 5
Výsledky obou výše uváděných laboratoří jsou rozhodující pro podniky konané na území ČR.

FIA chce odlišit vozy divize 1 (Rallyecross a Autocross) a proto se nyní v Autocrossu bude divize plechových vozů jmenovat dost nelogicky - Divize TAX.