Sedlčany 27.3.2010

Byl to první závod po zimě a tak se jelo letos poprvé bez sněhu. Předpověď slibovala déšť, přeháňky i bouřky, ale to naštěstí proběhlo už v pátek v noci. Některé zatáčky a úseky tedy byly blátivé a jednokolejné, ale na většině trati byl povrch suchý a tvrdý a tak se i v kotlině tradičně prášilo.

Na závod se přihlásilo přes 30 jezdců, ale nakonec přijelo asi 24 jezdců. Postupně začínají všichni svá auta vylepšovat. Zejména probíhá oblíbené odlehčování, ale s narůstající rychlostí si jezdci pořizují ochranné rámy do svých závoďáků. Pavel Skalický kromě přípravy svého auta, dělal na tyto závody i úpravu Subaru Impreza pro hlavního organizátora Rostislava Hilse. Rosťa má přezdívku angličan a jelikož se naskytla výhodná koupě neváhal jít opět do auta s pravostraným řízením. Určitě není jednoduché si na to zvyknout, ale prý mu to nedělá žádný problém.

Na autě se dělal zatím ochranný polorám, lyžina pod motor, uchycení čtyřbodových pásů, zakrytování předku proti blátu a vystříhání přebytečné elektriky po odstrojení. Na autě se makalo do soboty 00:30 hod! Kdyby měl někdo zájem o udělání ochranného rámu není problém, stačí zavolat a domluvit se.

Po volném tréninku, kdy si mohl každý dostatečně vyzkoušet trať  začaly cca od 10 hodin rozjížďky. Jelo se jich 6-7, v každé sérii 4 po 6 autech. Každý si tedy zajezdil dostatečně a některým už docházely síly. Nakonec se jelo B finále a první dva postupovaly do A finále. Povinnost splnil a závod vyhrál Rostislav Hilse se svým Subaru Impreza, před druhým Jiřím Matějkou s VW Golf a třetím Jakubem Hezoučkým s vozem Renault 5, který od minula pěkně rozhýbali.

Diváci mohli v depu obdivovat i výkon Full Gas Teamu kolem Víťi Kratochvíla, když měnili převodovku na škodovkách, z jedné do druhé. Výměna proběhla úspěšně a ve finále to jelo pěkně.

Pavel hned na úvod vyhrál první rozjížďku a auto fungovalo bez závad. S odcházejícími pneumatikami se již nedařilo tak dobře odstartovat a v posledních rozjížďkách se dostal do několika drobnějších kolizí. Poškození předního čela, na kterém drží chladič bylo natolik velké, že další i menší kontakt by znamenal prasknutí chladiče a proto před finále nezbylo něž auto naložit a jít se pouze dívat i když Pavel si vyjel druhou řadu v A finále.

Závody se celkově vydařily, proběhlo i vyhlášení vítězů, kdy první 3 jezdci si odnesli poháry.

Kompletní fotogalerie - http://www.rajce.net/a3245915

Autor textu a fotek: Vlastimil Burian