2. Sedlčanský Autoslide 20.2.2010

Na minulém závodě se otestovala funkčnost auta, ale nepodařilo se přenést výkon a trať, takže Pavel vše prohrabal. To byl hlavní impuls pro nákup dvou nových pneu s vzorkem osvědčeným z našeho Trabiho, kde fungoval nádherně na většině povrchů. Před příjezdem na závodiště ještě proběhlo tankování u pumpy, ale tento styl jsme u našich závoďáku ještě nepraktikovali (nedalo mi to a musel jsem to vyfotit).

Warm up

Na závod přijelo cca 20 aut a konkurence byla více než zajímavá. Kluci, kteří již jeli vylepšují a odlehčují auta, jiní mění i techniku. Opět bylo i dost nových jezdců. Pozdější vítěz přivezl Toyotu Corollu 1,6 4x4 a obul ji do starších autokrosových gum s hodně hrubým vzorkem, který před 20 lety jezdila většina bugyn. U jezdců bez předních skel se objevily oprávněné obavy, co budou vidět. Někteří po pár metrech neviděli vůbec nic. Karel Nájemník to popisoval slovy: "Jedu a najednou Tma." Roman Křivonoska po finále prohlásil, že má myxomatózu... (Poznámka: To je ta králičí oční nemoc, která končí většinou usmrcením.) Tak nevím :)

Rozjížďky

Rozjížďky byly hodně vyrovnané, bylo i dost odtahů aut, které uvízly v nahrnutém sněhu po nezvládnutí jízdy. Odtahy prováděl organizátor se Subaru 4x4 a jezdec s Corollou, který říkal, že projezdil víc benzínu při odtazích než za závod... Bylo nad nulou a tak se postupně zejména na asfaltových úsecích trati objevovala spousta louží. Nahoře na šotolině se naopak vytvořila ledová stopa a trať byla jednokolejná. Před střelnicí měl každý jezdec, co dělat, aby auto poslal do zatáčky správným směrem.

- efektní průjezdy, stěrače jedou naplno

Jelo se i B finále a první 2 postoupily do velkého A finále,  kde jelo 10 jezdců. Po startu šla do vedení Corolla 4x4, následovaná skvělě jedoucím Pavlem Skalickým a třetí jel Víťa Kratochvíl se škodovkou. To byli zároveň nejlepší tři jezdci z rozjížděk a po zásluze si vyjezdili první řadu. Po střelnici se změnilo třetí místo, kdy po kontaktu zůstal viset ve sněhové bariéře Víťa Kratochvíl a na bednu se protlačil Jirka Matějka s VW Polo. I na dalších místech probíhali zajímavé souboje a bylo se na co dívat.

Oslavná kolečka 2.místa celkově a prvního v nevypsané divizi 4x2

Kompletní fotogalerie - http://www.rajce.net/a3129358

Závodu se účastnil i Roman Křivonoska s Favoritem. Pavel Skalický mu do něj udělal ochranný rám. Pokud má někdo zájem o zhotovení bezpečnostního rámu není problém se domluvit. Trubky na rám si můžete samozřejmě dovézt svoje - kontakt zde >>>

 

Předběžně za měsíc by se měl jet poslední závod zimní série závodů. Termín ještě bude upřesněn.