Most v BMW M3 - 27.9.2010

Jako předčasný vánoční dárek jsem dostal od kolegů pozvánku na firemní akci na okruhu Most. Jednalo se o program, kde po celodenních jízdách nechybělo samozřejmě večerní zakončení s rautem a došlo i na karaoke...

Ranní příjezd na okruh naplnil moje obavy. Vytrvalý déšť neustával, naopak chvílemi zesiloval, ale s tím se bohužel nedalo nic dělat. Po prezentaci a úvodním slovu jsme byli informování o programu. Vše zajišťovala společnost action racing mania a její jednatel Martin Jansa nám dal instruktáž, jak bude vše probíhat, co nás čeká a nemine.

Celý okruh jsme měli pouze pro sebe, tj. 12 lidí na 6 BMW. Do každého vozu byla určena posádka a jedna sličná slečna asistentka. Já jsem se střídal v autě č.105 s Janem Smržem st., který začínal se synem rovněž v autokrosu a instruktora neboli trenéra nám dělal MUDr. Jaroslav Jiřík, který má velmi bohaté zkušenosti nejen s okruhovým závoděním. Do zákulisí okruhů moc nevidím a pro ty co jsou na tom stejně, jako já, uvedu, že pan Jiřík se nyní nechává najímat, jako jezdec Lamborghini německých teamů - S-Berg Racing, Mühlner Motorsport, Brixia Racing, působí jako lékař u teamu Škoda Motorsport, kde se stará o jezdce Juhu Hanninena a Jana Kopeckého, dále i o Pavla Valouška a jako kondiční a výživový specialista spolupracuje s mnoha vrcholovými sportovci. Byl trenér úspěšné tenistky Heleny Sukové, spolupracoval i s bývalou tenisovou jedničkou Martinou Hingisovou. Nyní patří k jeho svěřencům nejen jezdci továrního týmu Škoda, ale i okruhoví jezdci Adam Lacko, Tomáš Enge či cyklokrosař Martin Bína. V okruzích spolupracoval se spoustou jezdců, kteří to dotáhli hodně daleko, protože jeho příprava je náročná hodně na kondici a od které se pak odvíjí další věci. Jenom na okraj, bydliště má v Monte Carlu a spoustu lidí nejen z okruhů a rallye jeho názor na určité věci zajímá, takže si myslím, že toho opravdu dost dokázal. Jako další instruktor byl třeba Michal Vorba, odchovanec Octavia Cupu a další okruhoví jezdci.

Auta, která jsme měli k dispozici byla lehce upravená sériová BMW M3, jejichž výkon 343 koní byl v daných povětrnostních podmínkách více než dostačující. Úpravy spočívali v závodním mokrém obutí Toyo na kolech OZ Racing, dále byly trochu vylepšené brzdy, podvozek jinak myslím bez úprav, interiér originální.

Po úvodním osahání tratě, se vyrazilo na dopolední jízdy. V Mostě jsem se byl asi v 10 letech jednou podívat na závodech tahačů, ještě když jezdil Martin Koloc a z TV se toho také moc nepochytí. Trať jsem se tedy učil z videí na youtube.com, ale samozřejmě první jízda byla víc než několikahodinové vyhledávání a sledování onboardů. Jedna jízda trvala vždy kolem 20 minut a to je docela dost zhruba 5km okruhů.

Povrch je kupodivu oproti autokrosu perfektně rovný :), to byl samozřejmě fór. Skoro nic z dosavadní „kariéry“ se na okruhu tedy nedá uplatnit, snad jen to, že auto, má to 4 kola, brzdy a volant. Díky výbornému trenérovi J.Jiříkovi jsem se do toho rychle dostával, ale už při druhé jízdě přišla docela velká krizovka, kdy jsem byl moc rád, že kontrolu nad vozem převzali snad všichni elektroničtí pomocníci. Nevím pokolikáté to již píšu, ale počasí bylo opravdu hrozné, stěrače pořád zapnuté, na trati byly asi 3 potoky přes které se jezdilo rovně, auto opravdu plavalo skoro pořád a ani mokré gumy nebyly skoro znát. Akcelerovat na plný plyn nešlo, protože to hned začalo hrabat, na jakýkoliv  stupeň, v zatáčkách opravdu pomalu, na brzdy šlo jít někde tvrdě, to zase dovolilo ABS. Nicméně na cílové rovince jsem letěl i za tohohle počasí 200 km/h, ale byl jsem ihned usměrněn, že takhle dnes jezdit nebudeme...

Počasí se naopak zhoršovalo, ale i tak jsem si dostatečně užil celodenní ježdění. Sériová M3 je opravdu hodně povedené autíčko a okruhy jsou určitě moc pěkné závody. Škoda jen, že nebylo sucho, to by bylo o něčem jiném…

Na řadu přišly jízdy v nadupaných sporťácích na sedadlech spolujezdců. Já jsem jel v Audi R8 a Mitsubishi Evo, na Ferrari 430 ani do Porsche jsem se už nedostal. Z Audi je cítit, že to je dost težké auto a zrychlení nebylo nijak dramatické, ale opět podmínky na trati… Evo zase nemá na okruh převody, takže zadní kola schválně přehustily na 4,2!, aby to šlo vodit pěkně bokem, což v každé zatáčce bylo na 100% využito.

Večer proběhlo ubytování, potom slavnostní zakončení a předání upomínkových předmětů, na čas se radši nejelo, aby zůstala auta na trati a tudíž celá. Pak se rozeběhla volná zábava, raut a karaoke mě začalo bavit, když začaly hrát Kabáty.

Byla to pěkná akce a jsem moc rád, že jsem se jí mohl zúčastnit. Někdy v budoucnu se budu muset jet projet s nějakým pěkným rychlým autem na mostecký autodrom na suché trati a i brněnský bych si po této zkušenosti rád vyzkoušel…

Kompletní fotogalerie - ZDE