Sedlčany 18.8.2012
MČR + ZSE Rallyecross

6.závod Kartcrossu se jel v rámci závodu Rallyecrossu na naší domácí trati v Sedlčanech. Na závod jsme se moc těšili. Pouze tento a poslední závod, který se pojede v Sosnové bude na kombinovaném povrchu, tj. asfalt + šotolina. Proto bylo nutné pořídit další sadu gum, jedná se o tzv. slicky, které mají menší vzorek a dobře drží na asfaltu. Nejsou to úplně hladké, které se jezdí v rallye, ale jsou do mokra, takže s nimi lze jet docela dobře i na šotolině. Další specifikum je tzv. Jokerlap, tedy úsek navíc, který musí každý jezdec absolvovat a tím se zajímavě promíchává pořadí. Trať byla perfektně připravena, takhle jsme ji tady ještě nezažili. Takže hurá závodit.

Bohužel hned v tréninku se nám stala dost velká závada, kdy prasknul držák zadního brzdiče, který je na zadní rozvodovce. Promotér měl naštěstí náhradní kus, takže se musel celý zadek rozebrat, namontovat nový a složit znova. Kluci si opravdu mákli, dík moc.

První rozjížďka se stihla jenom o chlup, ale v první zatáčce bohužel zadek nebrzdil, protože nebyl čas dostatečně odvzdušnit nový brzdič. Takže jsem rovnou zamířil do "Jokeru", ale to je prý v prvním kole v Sedlčanech zakázáno, takže jsem vyfasoval černou vlajku. Rozprava s jezdci sice byla, ale na ní se to neříkalo... No nic.

 

Druhou rundu to už brzdilo a bylo to lepší. Ale bohužel jsem byl nějak úplně mimo. Prostě jsem poprvé po cca 10 letech závodění neměl svůj den. Všude jsem byl pozdě, dlouho a moc jsem koukal na nově namontovaný ukazatel zařazené rychlosti, do toho celé závody během jednoho dne... Nesedlo mi to a byl jsem z toho na sebe naštvaný.

Třetí jízdu už to bylo lepší, ale pořád to nebylo ono. Zadek byl hrozně přebržděný, ale nakonec to nebylo až tak nejhorší.

Finále start ze třetí řady. Uklidnil jsem se a docela se povedlo odjel a po první zatáčce jsem se dostal na páté místo. Sice mě kdosi vytlačoval a způsobil mi rozbíhavost předku cca 5cm, ale to se nedalo nic dělat než jet naplno dál. 5.místo se nakonec povedlo s jistotou udržet, ale na posun vpřed to nebylo. Po závodě ještě byla rozborka všech kártů, kdy se kontrolovalo sání do motoru, jestli ho někdo neupravoval. Tyto kontroly jenom vítáme, protože doufáme, že se udrží vše v daných předpisech a závody budou i nadále vyrovnané.

Doma jsme po kontrole ještě zjistili zlomenou levou přední těhlici a hlavně po výměně předních brzdových destiček a kotoučů i nefunkční přední brzdovou pumpu. Takže to byla příčina problémů s brzdami, kdy se hodně ztrácelo, hlavně při brždění na střelnici, ale nevadí. Vše je již opraveno a chystáme se na další závod.

Foto: Karel a Iva Nájemníková, kartcross.cz, autokrosar.cz, mediasport.cz, mkfoto.cz

Text: Vlastimil Burian