Nečín Strupina 3.12.2011
Cross Maraton

Nevím, v které pomatené hlavě se zrodil nápad uspořádat závody aut na motokrosové trati?!... Ale našlo se dost šílenců, celkem 18 pacientů, kteří se vydali pokořit trať. Samozřejmě proběhla úprava tratě, lavic a skoků, protože to by auto opravdu neprojelo. Systém závodu byl nastaven tak, že po tréninku (seznamovacích jízdách) se mělo 1 hodinu po směru hodinových ručiček, následovat měla 20 minutová pauza, po-té se jelo 1 hodinu obráceně proti směru hodinových ručiček, zase pauza 20 minut, no a nakonec poslední hodinu zase v původním směru. To bylo víceméně dodrženo.

Náš team BS Motorsport nachystal tohoto luxusního Favorita z likvidace od Vendyse, jehož majitelem byl v minulosti i náš zástupce šéfmechanika Karel Nájemník. Takže mu ho na začátku bylo i docela líto. Přípravu auta řešil výhradně Pavel s Karlem, já jsem měl bohužel pracovní povinnosti.

Pavel vyvinul pod motor ochranný rám, který byl opravdu hodně potřeba. Kluci potom nachystali celý speciál na tříhodinový maratón. Nový olej, rozhýbat brzdy, jiná pumpa, pročistit karburátor, vykuchat zadní sedačky, ručka, osadit 4 bodové pásy a hlavně bojové barvy S2011 :) Takže na mě zbylo jenom koupit benzín, ale dostal Shell V-Power 95, tak si spokojeně vrněl.

Při trénincích nám spadl klínový řemen, protože nám chyběl dole kryt. To byla jediná závada, která nás omezovala asi 10x v jízdě. Také začala téct vodní pumpa v poslední třetině závodu, ale jenom při vypnutém motoru. Při chodu to bylo ok.

Na první úsek nastoupil Pavel a začal opravdu zostra, když to hned v nájezdu do druhého kola poslal na boudu! Hlavně, že sháněl auto, co má přední sklo a topení, aby mu nebyla zima... Zbytek skla se vykopnul, střecha se vyšlapala nahoru a jelo se dál.

Všichni tři jsme se střídali a kromě nasazování klíňáku bylo vše v pohodě. Já jsem si nejvíc zazávodil s Peterem Miklušákem (přezdívaný P.Solberg). Byl opravdu dobrý souboj, který uvedl přítomné do varu. Skončilo to jízdou Solberga v protisměru, kdy čelně potkal na skoku jiného Favorita... Skalda dorážel na bratrance a Kaďas bojoval s Fandou Mandíkem, který vodil svojí Astru.

Pavel a já jsme ještě zajišťovali asistenci a odtahy...

Závody se moc povedly a náš team vyhrál, protože jsme jako jediní byli i po třech hodinách stále schopní jízdy :) Úspěch samozřejmě náleží hlavně Pavlovi a Karlovi za pečlivou přípravu. Jinak to už ani neumíme...

Fotogalerie - 160 fotek  http://www.rajce.net/a5797158