Přerov 18.-19.6.2011
Přípravy
- po hodně vyrovnaném závodě v Humpolci na autě
zbyla celá střecha, kapota a zadní křídlo
- celá příprava se tedy týkala opravy laminátových dílů a došlo i na zesílení
prahů, aby se omezilo poškození při kontaktech ke kterým dochází v letošní
sezóně poměrně často
- Kaďas udělal nový přední nárazník ze zbytků laminátového a sériového plastového, já jsem opravil boky, Pavel rozpínákem vyrovnal díru v kufru a vyrobil vyztužení prahů, potom ještě s Kaďasem opravili zadní nárazník
Trénink
- při prvním tréninku, ale šel motor vytočit
jen k 5500-6000 ot.
- takže jsme začali s hledáním závady, bohužel máme starší typ řídící
jednotky, která toho moc neřekne...
- hledáním příčiny a sháněním náhradních dílů pomáhalo spousta jezdců i soupeřů,
za což jim moc děkujeme, nerad bych na někoho zapomněl, ale hlavně to byli:
Vlasta Svoboboda, A+R.Plichta, M.Neumann, M.Žádník s P.Švestkou i Petr Bartoš a
Víťa Nosálek, Jirka Bret na netu vyhledával místní vrakoviště, nakonec v neděli
dovezl potřebné náhradní díly Lubor Zívr, který přijel odtáhnout jeden
doprovodný vůz mechanika
- závada se hledala v sobotu 15-01hod i v neděli 07-08:30 hodin a asi na 31
pokus, kdy se už pouze měnily díly, aby se vyloučily, že nejsou poškozené,
zjistil Kaďas poškozený obtokový ventil vzduchu za škrtící klapkou, který vede
zpět do sání před turbo, takže to nedrželo správný tlak a obtok ho pouštěl dříve
1. Rozjížďka
- závada se odstranila cca 10 minut před
startem rozjížďky a hned od startu bylo opravdu znát, že jde motor pořádně točit
- po nočních přeháňkách byla trať dost blátivá a mokré gumy dostaly zabrat, ale
fungovaly a dojelo se na 3.místě ze třetí řady, což je super
- dalo to pořádnou práci vše očistit od desítek kg bláta
2. Rozjížďka
- riskli jsme nasadit suché gumy a vyplatilo se
- start z první řady se vydařil skvěle a do kopce jsem jel na druhém místě za
Honzou Bartošem s evropskou 500 koňovou Fábií, ještě v prvním kole se přede mne
dostal Mrkáček a po cíli prvního kola i Svoboda oba díky síle jejich motorů
Mitsubishi
- dojel jsem tedy v závěsu za nimi na 4. místě, tím byl zajištěn start v A
finále
3. Rozjížďka
- jel jsem na čtvrtém místě a 3 jezdci přede
mnou mi ucukli, protože Přerov je opět náročný na sílu motoru
- v předposledním a posledním kole to, ale vypadalo, že se k B.Kořínkovi na
Focusu přibližuji a tak jsem zkusil zatáhnout
- bohužel jsem to v nájezdu v posledním kole přehnal v zatáčce po dlouhém padáku
s nájezdovou rychlostí a také mě trochu nakopla díra uvnitř zatáčky, ale o té
jsem věděl, takže to byla jen moje jezdecká chyba
- vyneslo mě to z ideální stopy a na tom jemném prachu se už nedalo zatočit...
auto chytlo levým předkem mez o kterou to šlo nahoru a potom 2x přes boudu
- bezpečnostní šestibodové pásy, ale mám
dotažené pořádně a to se mi moc vyplatilo, protože i když jsem tam vletěl na
vytočenou trojku (přes 100 km/hod) nic se mi nestalo
- škody na autě jsou velké: zbylo tam celé pouze jedno kolo!, předek a sloupky
jsou dost pomačkané, ohnuté držáky včetně intercooleru a chladiče oleje a
spousta drobných dílů, včetně laminátů
- velké pozitivum je, že ochranný rám je v plné kondici absolutně bez poškození,
bohužel jsem ho nechtěl takhle otestovat...
Nehoda mě moc mrzí, ale už se to nezmění. Jak říká Kaďas - "Das ist motoršport." Mechanici mě moc podrželi, za což jim patří velký dík a doufám, že jim to na dalším závodě oplatím výsledkem a minimem práce. Celý team udělá maximum pro to, aby se dalo auto dohromady na další závody do Přibic, protože hned víkend po nich se jede Poříčí nad Sázavou a nejde ztratit 2 závody. Držte nám palce, ať to stihneme. Pokud nám někdo nabídne pomoc budeme rádi.
Text: Vlastimil Burian
Foto: Petr Kobík, autokrosar.cz