Humpolec 4.-5.6.2011

Před závodem proběhla záruční oprava 3.rychlostního stupně v převodovce, což pro nás znamenalo jeden víkend demontáž a druhý víkend montáž zpět, protože jak už jistě víte, musíme s celým motorem a převodovkou ven z auta a až tam to rozmontovat. Zároveň se zakoupilo nové zadní křídlo WRC přesně takové, jako jede nyní Václav Fejfar. Laminátové dveře se bohužel nepodařilo zachránit a tak se narychlo namontovaly vyřezané plechové.

Na druhý závod se sjela opět obrovská konkurence a na startovní listině bylo skoro 20 aut, z toho cca 8 silných z D1, nyní TA (Touring Autocross). Jelikož je, ale Mistrovství ČR vypsáno dohromady TA+D5 pojedou se obě divize dohromady, případné rozdělení tříd lze řešit až na příští sezónu 2012.

Tréninky

První "měřák" jsem odjel až moc na jistotu a bylo z toho pro nás nepěkné 11.místo. Druhý trénink jsem už tahal o dost víc, ale bylo nakropeno a i když jsem všechny soupeře ve druhé jízdě porazil, ve výsledku se ukázal čas jen o málo lepší a posun byl pouze na 9.místo.

Rozjížďky

Do první rozjížďky v sobotu navečer jsem tedy startoval ze druhé řady na suchých gumách a po hodně těsném souboji s Kořínkem s Focusem jsem dojel třetí před Plichtou se Subaru.

Druhá jízda a opět třetí místo. Konkurence má opravdu nazbrojeno a jede se pořád naplno. Tímto jsme měli zajištěn start v A finále, za což jsme byli moc rádi.

Na třetí rundu byla úprava trati a zvolili jsme "hrabalky". Start se povedl úplně perfektně a byl jsem na prvním místě. To jsem udržel do druhého nebo třetího kola, kdy mě slovenský jezdec L.Greguška předjel venkem nahoře na konci kopce "na motor", kdy se jeho 500 koní skutečně ukázalo. To samé, ale vnitřkem předvedl další kolo Plichta se svým Subaru. Na této trati v tomto stoupání byl náš výkonový hendikep opravdu znát :( Před kopcem je navíc skok a poměrně ostrá zatáčka, takže to nejde rozjet, jako třeba v Nové Pace... Takže pro změnu třetí místo...

A finále

Hodně jsme řešili v teamu výběr gum. Nakonec jsme kvůli startu a možné úpravě trati nechali nazuté hrabalky. První start se povedl a jel jsem na čtvrtém místě za Svobodou, Mrkáčkem (oba Mitsubishi) a Plichtou (Subaru). Zezadu na mě dotíral Greguška s dalším "Myšákem", ale ve třetím kole to poslal do svodidel kvůli poškozenému zavěšení levého zadního kola a s ním tam zůstala 2 auta a pořadatelé závod zastavili i když byla trať průjezdná nicméně z důvodu bezpečnosti tam vyjela sanita, aby bylo vše určitě v pořádku.

Bylo povoleno odjet do depa, takže se natankovalo a opravovaly se šrámy po prvním startu, hlavně pravý zadní bok od Gregušky. Zároveň se nazuly suché gumy. Auta seřadili na startovní rošt a vyjely cisterny nakropit trať! Takže pro nás úplně infarktová situace a výměna gum nám povolena nebyla... Opakovaný start ulil Svoboda, nejen podle jezdců, skoro všech přítomných diváků, ale včetně komentátora na trati i v televizi, ale jak mi bylo později vysvětleno panem Ságlem jízda byla zastavena červeným praporem hned po startu kvůli tomu, že byla porucha na startovacím zařízení a nefungovala signalizace předčasných startů, zároveň bohužel nefungovalo záznamové zařízení a traťáci bohužel drobné rozdíly ve startovní reakci prý nejsou schopni rozlišit. Takže to bylo zastaveno z důvodu, aby nikdo nemohl podat protest na „případný“ předčasný start. Pak již signalizace fungovala a nebyl problém. Startovní procedura začíná tabulí s 5 vteřinama a končí rozsvícením zelených světel. Zároveň je od letoška předčasný start přejetí toho neviditelného paprsku, před který řadí auta. Pokud tedy auto cukne třeba jen 5cm, je prý vše ok... Hlavní rozruch je, ale kvůli tomu, že od letoška je za předčasný start ve finále jezdec ihned vyloučen!

Takže již třetí start do finálové jízdy se stále plným počtem startujících. Byl jsem z toho všeho vytočený do omezovače, ale kupodivu se mi i na suchým gumách podařilo odstartovat a dostat se na 3.pozici. Bohužel už v zatáčce nahoře za kopcem mě opět na motor vzal venkem Plichta, ale nechtěl jsem se vzdát tak snadno a tak mě tlačil na vnitřní bariéru, takže jsem musel ubrat a byl jsem na 4.pozici. Další kolo na tom samém místě se přede mne dostal Neumann s Corollou vnitřkem za bočního kontaktu. Jenže asi za dvě kola měla Corolla technický problém a byl jsem zpět na čtvrté pozici. V rozhodující pasáži nahoře na kopci měl poruchu v předposledním kole i v tu chvíli třetí Plichta, ale jelikož jsem jel hned za ním "na kufru" musel jsem ubrat a vyhnout se mu. Toho, ale využil Kořínek s Focusem a vzal dva jednou ranou... Zůstal jsem tedy na 4.místě, na kterém jsem projel i cílem.

Byl to neskutečný boj a na autě zbyla celá pouze střecha, přední kapota a zadní křídlo, jinak všechny lamináty poškozené... Po finále jsme s teamem řešili v depu jednotlivé souboje a situace na trati.

Výsledkem tedy bylo 4.místo celkově a 2.místo v naší hlavní třídě D5. Bedna se pořádně oslavila, jak se sluší a patří :)

Děkuji celému teamu za bezvadnou přípravu auta, kdy se nevyskytl během závodu žádný problém a během víkendu klapalo vše, tak jak má.

Zde je odkaz na záznam z ČT4 SPORT - http://youtu.be/VwIASPgDweY

Kompletní fotogalerie včetně profifotek - http://www.rajce.net/a4982798

Text: Vlastimil Burian
Foto: autokrosar.cz, mediasport.cz, Petr Kobík