Dolní Bousov 10.-11.7.2010

Na závod do Bousova přijela nová velká konkurence. Do divize 1 nastoupil s Mitsubishi Martina Svobody známý zpěvák a závodník Daniel Landa a byl to hlavní tahák na závody pro většinu diváků. Dále dorazil z Evropy Jan Bartoš loňský mistr ČR s Fábií, Jan Brožek s otcovým rovněž evropským Focusem, Jirka Bret představil svou novou červenočernou zbraň Fabia s motorem 2,0 Turbo a převodovkou a diferenciály Audi. Do divize D5 nám přibyl nový soupeř Bořivoj Kořínek, který zakoupil Focus po Brožkovi od Chotta a dal tam agregát Ford Cosworth 2,0 Turbo od Hovorky, který ho měl ve svém Fordu Ka, se kterým jel rovněž několik evropských závodů. Celý závodní víkend provázely skutečně tropické teploty kolem 35 stupňů ve stínu, což pořádně prověřilo chlazení nejen auta, ale i teamu. To nám skvěle zařídil přenosnou sprchou Karel Nájemník a vysloužil si za to pochvalu od všech sprchujících :)

Kromě toho dorazili všichni stálí účastníci MČR, takže konkurence ve spojené divizi D1+5 obrovská. Celkem tedy 12 startujících po 6 autech v každé divizi. Hned na začátku při prvním tréninku na obrovsky prašné trati se několikrát otočil přes střechu jezdec Adam Ociepka s buggy do 1600ccm a jelikož byla zranění vážná, následoval přílet vrtulníku a transport rovnou na operační sál. Žádné info o jeho stavu nebylo v době závodu známo, kromě toho, že není v ohrožení života. Taková událost nikomu na klidu nepřidá, navíc pořadatelé v sobotu po této události úplně nesmyslně nalily trať, která se v podstatě stala nesjízdnou.

Foto: mediasport.cz

Na druhé tréninky trať mírně oschla a tak se dalo v některých pasážích i trochu zrychlit. 3. místo v měřeném tréninku za Bartošem a Landou nás velmi potěšilo.

Před první rozjížďkou jsem se rozhodl vyměnit gumy, abych pošetřil BFGoodrich na Poříčí. Start se, ale moc nepovedl a jel jsem těsně na čtvrtém místě za Luborem Zívrem, kterého jsem chtěl hned předjet, ale neudržel jsem se v suché stopě a na zlitém kraji se s tím už nedalo nic dělat a hned v prvním kole jsem skončil v bariéře u stanoviště č.4. Byl jsem na sebe a na pořadatele obrovsky naštvaný. Levé přední kolo bylo úplně zaražené v podběhu.

Po demontáži kola se začaly sčítat škody: disk, rameno, spojovačka, poloosa a poškozená nápravnice a těhlice. Začala se shánět svářečka a mechanici postupně začali odstrojovat všechny poškozené díly. Rameno i nápravnici nám nakonec svařil náš soupeř Vojta Plecháč, za což mu ještě jednou velice děkuji. Šéfmechanik Pavel zajišťoval a připravoval vše kolem sváření a Karel s Tomášem měnily poloosu, spojovačku a hlavně rovnali nápravnici. Vše se nakonec povedlo opravit kolem 1 hodiny v noci. Celý team fungoval velmi dobře. Ráno ještě proběhla výměna pneumatik na osvědčené BFGoodrich a kontrola auta, která se večer nestihla.

Druhá a třetí rozjížďka se musela dokončit, aby byly body a proto se zvolila taktika dojet do cíle a moc neriskovat. Dvě čtvrtá místa znamenala poslední čtvrtou řadu v A finále.

Po startu finále jsem byl kolem sedmého místa. Před vracákem ve druhém kole rozbil Focuse Horčička a kolem třetího čtvrtého kola u cíle zpomalil Brožek. Většina ubrala, ale Bittman ho asi neviděl a tak předjel 3 auta najednou. V dalším kole se mi povedlo předjet vnitřkem Lubora Zívra v první zatáčce a hned jsem začal stahovat Michala Havrana s New Beetlem. Toho se mi povedlo předjet ve vracáku u lesa a další na řadě byl Bittman. Ten už trochu poodjel, ale za necelé kolo jsem ho stáhnul a podařilo se mi ho vybrzdit stejně, jako Havrana ve vracáku. Pak se projelo cílem a jelikož odstavil svůj vůz i Brožek byl jsem v cíli na nádherném, ale hodně těžce vybojovaném 3. místě. Ve své třídě dokonce první, takže se podařilo zopakovat předchozí výsledky z Přerova i Humpolece. Všechny 3 závody, ale měly úplně jiný průběh.

Nic z nedělních jízd by se, ale nestalo, kdyby náš perfektní team neopravil uražené kolo ze sobotní rozjížďky. Jmenovitě moc děkuji šéfmechanikovi Pavlovi Skalickému, post zástupce šéfmechanika si vysloužil Karel Nájemník a tvrdou práci odváděl i Tomáš Durdil. Ve finálové jízdě jsem předvedl svůj nejlepší výkon v MČR a celý team měl obrovskou radost, že se to po těžké sobotní noci povedlo a mělo to smysl.

Vyhlášení vítězů nám nezkazilo ani to, že nikdo z nás nedostal ani věnec a šampus zbyl jenom na vítěze Daniela Landu. Máme za sebou 4 závody ze 7, ale ještě nás čeká mnoho práce. Další dva závody jsou po 14 dnech a tak chceme na naší oblíbené trati v Poříčí zabojovat a udržet stávající pozice.

Foto: Karel Nájemník

Kompletní fotogalerie - http://www.rajce.net/a3679379