Humpolec  5. - 6.6.2010

Přípravy na závod byly ve znamení oprav po velmi vydařeném Přerově. Ve finálové jízdě jsem asi ve 4. kole předvedl svůj nejdelší let dne, protože jsem tam v nájezdu na skok podržel čtyřku a po dopadu jsem cítil, že tam není něco v pořádku. Doma po důkladné kontrole se zjistily ohnutá obě přední ramena, spojovačky, lyžina i její držák a trochu i nápravnice. Vše se tedy muselo opravit, abychom byli připraveni na další závod.

Na závody jsme přijeli tradičně o půlnoci, protože ještě v pátek probíhalo finální dokončování a dolaďování příprav auta.

Technická přejímka proběhla opět bez závad a tak se mohlo vyrazit na tréninky. První měřený trénink se moc nepovedl, protože jsme zkoušely jiné gumy a zadek moc neseděl. Na druhý měřák jsme nasadili osvědčené pneu BF Goodrich a hned to bylo nejen na dosaženém 3. čase s minimálním odstupem na Neumanna a Horčičku, ale i na výrazně lepším chování auta.

Rozjížďky

Pochvalu zaslouží organizátoři, kteří trať neustále upravovali, a nikdo si nemůže v tomto ohledu stěžovat.

Výsledek tréninku nám zajistil první řadu do 1. rozjížďky. Start se povedl, a protože Miroslav Neumann s Mitsubishi prořadil dostal jsem se na druhé místo. Nahoře po stoupání vyletěl Horčička (s Fordem Focus po Brožkovi) do hlubokého mimo stopu a najednou jsem vedl rozjížďku. Moc jsem se neohlížel, jel jsem ideální stopou a tak jsem vyhrál svoji první rozjížďku v MMČR.

Ve druhé rozjížďce jsem tedy nastupoval, jako první na startovní rošt. Start se povedl, ale výkonnější vozy mi stejně poodjeli, nicméně jsem byl za nimi v těsném závěsu na třetím místě. Druhý Horčička byl tentokrát delší v první zatáčce po průjezdu cílem a tak jsem se dostal na druhé místo na kterém jsem projel i cílem.

Třetí rozjížďka se rozjela také moc pěkně, protože jsem byl na druhém místě před Focusem. Několikrát do mě ťuknul, ale nepomohlo mu to, tak mi asi ve třetím kole v půlce kopce natvrdo dal ránu bokem a tím se asi na 100 metrů dostal přede mě, ale hned v následující zatáčce opět vyletěl do hlubokého a tak jsem jel zpátky na druhém místě. Po ataku se, ale auto začalo chovat divně a postupně se to zhoršovalo. Myslel jsem si, že mám defekt pravého zadního kola, na který směřovala rána, ale největší problémy byly v levé zatáčce do cíle. Poslední okruh už byla hodně velká křeč, ale uhájil jsem druhé místo. V depu jsem zjistil, že to defekt nebyl. Horčička mi urazil těhlici, následně se zničil i celý tlumič z kterého se urazila expanzní nádobka a celé kolo vydrželo kupodivu jen na poloose, které ale odešly manžety, takže klouby jsou také na odpis. Vnitřní kloub navíc poškodil i misku v Haldexu, takže škod za úplně zbytečný náraz od Horčičky je moc a ani se nepřišel omluvit. Ani ředitel závodu nezjistil žádný prohřešek, prý to bylo v rámci boje, takže uražené kolo je asi normální!?...

Naštěstí máme od Přerova náhradní holý přední tlumič, takže mechanici makali před finále na 100%. Karel měnil těhlici, Pavel přestrojoval tlumič a nakonec se dělala ještě geometrie. Kluci naštěstí vše stihli opravit a tak jsem se mohl zúčastnit finálové jízdy. Opět jim patří velké poděkování za odvedenou práci.

Po předčasném prvním startu, který ulil někdo ze zadních řad se na druhý pokus již povedlo odstartovat, nicméně výkonový hendikep 150-200 koní se projevil právě hlavně na startu a tak jsem jel na druhém místě za Miroslavem Neumannem, který se snažil něco vymyslet na Horčičku, ale spíš chyboval Neumann, kterého se mi ale i přes velkou snahu nepovedlo předjet.

Výsledek tudíž stejně dobrý, jako v Přerově - 3.místo v MMČR D1+5 a 1.místo v naší divizi D5, ale tentokrát v mnohem větší konkurenci. Závod se nám včetně počasí vydařil a nebýt vzniklé škody na zadním zavěšení jeho hodnocení by bylo ještě lepší. Sezónu máme rozjetou nad očekávání dobře, ale ještě není ani půlka sezóny a v každé jízdě se může stát cokoliv.

Autor fotek: Karel Nájemník

Fotogalerie

Naše Profi foto
http://www.rajce.net/a3529048 http://www.rajce.net/a3529094