2. závod Přerov  15.5.2010

Předpověď počasí slibovala na víkend přívalové deště a na Moravě a jihu Čech i povodně. Po našem tradičním pozdním příjezdu do depa kolem 1:00 v sobotu jsme se po cca ½ prohrabali velkým blátem v depu na jedno místo s karavanem a na druhé s plaťákem. Víc nemělo cenu řešit. Ráno kupodivu moudřejší nebylo, ba naopak.

Po obhlídnutí stavu trati u startu, kde již pracovaly 2 buldozery, grejdr a čelní nakladač jsme se obávali nejhoršího. Kupodivu, ale pořadatelé dokázali maximum možného. Trať byla kolem 11 hodiny sjízdná a ředitelství závodu i po rozpravě s jezdci rozhodlo o zkrácení závodu o jeden měřený trénink a nakonec  i o odjetí celého závodu v sobotu, kvůli velmi nepříznivé předpovědi. Ta se vyplnila a v neděli i v pondělí již hlavní zprávy vysílaly záběry povodní na Moravě.

Zpět k závodu. Počasí samozřejmě ovlivnilo počet startujících ve všech divizích a v naší přijelo celkem 5 aut z toho tři D1 a dvě D5.

Trénink se jel na mírném blátě, ale naše divize jela až jako poslední a tak to už bylo celkem v pohodě. Po tréninku se musela vyměnit levá zadní těhlice, protože odešlo ložisko. Trať v Přerově jsem nikdy nejel, ale hned od druhého kola, kdy jsem si s autem skočil na skoku se mi velmi líbila. Samozřejmě, že jsem u místních matadorů zjišťoval, jak na „mamuta“.  Ze skoku jsem měl respekt, ne strach a opravdu se mi moc líbil a myslím, že během závodu jsem to všem dokázal a předvedl pěkné skoky a někdy, když jsem to podržel trochu víc i lety.  Auto je dobře vyvážené a přistává pěkně na všechny čtyři kola. Fotky se hodně povedly.

Auto konečně fungovalo správně (jelo na 4 válceJ) a proto se začal projevovat jeho potenciál o kterém jsme v našem teamu moc dobře věděli. Postupně jsem se učil trať, hledal optimální brzdné body a tím i zrychloval. Příjemně nás překvapilo, že jsme docela stíhali silnějším D1. Dokonce byl čas kromě běžné údržby i na úpravu nastavení tlumičů, díky které se auto chovalo na rozbité trati o dost lépe.  V rozjížďkách se místy dokonce i prášilo. Vyjel jsem si 2,3 a 4.místo a tak z toho byla druhá řada na roštu finálové jízdy.

Ve finále se povedl start a byl jsem na čtvrtém místě, ale ve druhé zatáčce byl trochu kontakt od Michala Havrana s New Beetlem a tak mi třetí trochu podjel. Už v poslední zatáčce 1.kola jsem ho, ale dojel a dával jsem do toho maximum, abych udržel kontakt s Mitsubishi Evo XIII.  Ve čtvrtém kole jsem to trochu víc přehnal na skoku a doletěl nejdál za celý den. Třetí Svoboda měl poruchu, čímž jsem byl rázem třetí a tak se i projelo cílem.

Přišlo na řadu vyhlašování vítězů. Na stupních jsem byl celkem 3x:
- dvakrát na 3. místě za Mezinárodní  Mistrovství ČR  D 1+5 a Zónu Střední Evropy
- a poprvé i na nejvyšším stupni,  tj. 1. Místo v Mistrovství ČR v D5 cestovních vozů

Největší poděkování patří šéfmechanikovi Pavlovi Skalickému, který má obrovský podíl na perfektní přípravě auta před, během i po závodech a poskytuje mi perfektní zázemí. Dále skvěle fungovali naši mechanici: Tomáš Durdil, nový člen teamu Karel Nájemník, který se stará i o závodní Lamborghini v MČR na okruzích a přijel za námi i Roman Křivonoska.  Máme v celém našem teamu obrovskou radost, že Fabie konečně jede a těšíme se na další závody.

 

Fotky ze závodu jsou ve dvou galeriích 1. od Karla Nájemníka a 2. od www.autosportfoto.sk a http://www.rally-mania.cz

Naše fotogalerie - ZDE Profesionální fotogalerie - ZDE
Autor: Karel Nájemník Autor: www.autosportfoto.sk a http://www.rally-mania.cz

Videa ze závodu v sekci VIDEO.