Nová Paka 8.-9.5.2010

Před prvním závodem letošní sezóny ještě probíhalo finální dodělávání, včetně lepení nových polepů a startovních čísel.

Při tréninku nás překvapila zaseknutá rychlost v převodovce. Po různých konzultacích se to vyřešilo seřízením táhel řazení a pro jistotu i výměnou oleje. Pak již tento problém nenastal. Nicméně jsme to konzultovali i s panem Sixtou, který nám dělal převodovku a na třetí závod již chceme namontovat novější řazení, které se již nezasekává.

V rozjížďkách jsem se snažil bojovat co to šlo, ale nic mi to nebylo platné, auto prostě nejelo. Zkoušeli jsme dávat studenější svíčky, měnit váhu vzduchu, zapalovací relé, ale nic z toho nepřineslo kýžený výsledek. Celkově jsme se v Pace trápili, protože to stále nebylo ono a ve vysokých otáčkách to prskalo a škytalo. Neustále jsem hledal optimální polohu plynového pedálu, aby to alespoň trochu jelo.

Finále jsem nakonec dojel čtvrtý ve třídě D5 a celkově na pátém místě. Celou dobu jsem se snažil dostat před Lubora Zívra, ale moc chyb neudělal a stejně to nejelo. Další závod hned další víkend, takže nás čekal perný týden.

Na závodě bylo spousta profesionálních fotografů:

www.autoklubnp.cz

http://www.rally-mania.cz/

http://www.autosportfoto.sk/

Kompletní fotogalerie ze závodu - ZDE

Příprava na další závod - Oprava motoru

V týdnu po Pace a před Přerovem jsme opravdu zabrali a dali do přípravy všechny síly. Dal se větší palivový filtr, namontoval se na zkoušku budík tlaku paliva, palivové čerpadlo se dalo natvrdo a vyměnily se všechny zapalovací cívky.

A konečně auto jelo! Šlo točit i přes 6500 ot/min a najednou vše fungovalo tak jak má. Postupně jsme měnili zapalovací cívky a zjistili, která byla špatná. Po její důkladné kontrole se zjistilo, že  cívka je v pořádku, ale na jejím prodloužení ke svíčce byla v gumové ochraně 1mm prasklinka, kterou se to v těch vysokých otáčkách kostřilo jinde než mělo. To byl ten hlavní problém, který nás trápil už od minulé sezóny! Pak byl čas opravit poškozené lamináty, hlavně přední nárazník a dodělat ještě pár detailů. Do Přerova jsme tedy vyráželi plni nadějí…