Přibice 22.-23.8.2009

<<< 1. část

Neděle

Po nočním dešti byla trať v pořádku a tak nic nebránilo odjetí dalších rozjížděk. Jelikož jsme stále jeli na sériovou řídící jednotku, při jiném turbu a výfuku, potýkal jsem se s nedobrým chodem motoru v nízkých otáčkách, hlavně na 2. rychlostní stupeň při výjezdu z ostrých zatáček chyběl výkon, což nám bralo cenné vteřiny. Druhou rozjížďku jsem dokončil na pátém místě, v těsném závěsu za čtvrtým Vojtěchem Plecháčem.

Ve třetí rozjížďce se povedl start a už jsem si i dostatečně osahal trať. Jel jsem na čtvrtém místě, ale přišel atak od Lubora Zívra a byl jsem rázem na 5.místě s promáčklými dveřmi a ohnutým řízením. Při stíhací jízdě jsem si díky přemíře snahy a nedostatečnému výkonu motoru v nízkých otáčkách navíc lehce líznul val v poslední zatáčce. V této jízdě navíc proběhla "teamová" taktika, kdy Michal Havran s New Beetlem pustil před sebe Lubora Zívra, aby měl dost bodů a dostal se do finále. Já tedy rozhodně nejsem příznivcem těchto praktik.

V depu následovala oprava řízení a kontrola vozu před finálovými jízdami, kam jsme se kvalifikovali na 9.místě. Na finále jsme trochu přifoukli tlumiče a upravili tlak v pneumatikách, což se ukázalo, jako velmi dobrá úprava.

Z finálových jízd je jenom jedna fotka, pro obrovskou prašnost. Během finále jsem byl nucen několikrát zpomalit a brzdit, protože jsem přes prach vůbec neviděl před sebe. Trať měla být před finálovou jízdou pokropena! Rozhodně to bylo hodně nebezpečné, navíc až po mém upozornění vydal startér pokyn zapnout poziční světla, která mají svítit neustále.

K vlastní jízdě, hned po startu jsem se v první zatáčce těsně vyhnul přetočenému Miroslavu Neumannovi. Potom, jak jsem už napsal, jsem byl nucen opakovaně skoro zastavit, protože nebylo nic vidět. Asi ve třetím kolem se opět z prachu přede mnou vynořila 2 přetočená auta a opět tam bylo Mitsubishi M.Neumanna + Toyota Corolla slovenského jezdce Luboše Gregušky. Toyotu jsem po-té za sebou dokázal udržet i přes její značný výkonový náskok. Zvolené pneumatiky fungovaly moc pěkně a konečně jsem tolik neztrácel v pomalých zatáčkách.

Finále jsem dokončil na 6.místě celkově a na 4.místě ve své třídě D5! Opět se tedy ukázala spolehlivost našeho nového speciálu a jeho vývoj bude i nadále pokračovat.

Mé poděkování za perfektní odvedenou práci patří šéfmechanikovi Pavlovi Skalickému a mechanikům Tomáši Durdilovi, Petrovi Petřinovi a Lukáši Troníčkovi, kteří se mimochodem všichni dříve účastnili Trabantcrossu.

Do tabulky MČR D5 jsem si připsal 13 bodů, do D1+D5 11 bodů a do ZSE rovněž 11 bodů.
Na příští závod v Sedlčanech chystáme další změny, které by nás měli opět zrychlit. Je to náš domácí závod, takže přípravě věnujeme maximum úsilí a všichni jsou již teď zváni 3.-.4.října do sedlčanské kotliny.

Na závěr pár fotek soupeřů:

Ze závodu byl pořízen záznam přímého přenosu, který můžete vidět na ČT4, ale náš speciál tam v akci neuvidíte, také kvůli velké prašnosti. Nicméně by se slušelo ze zpravodajských důvodů, alespoň uvést jména všech účastníků finálových jízd, jako tomu bylo při záznamu z minulého závodu Poříčí. Snad příště ...